ח"כ ביטן: "בדקנו בפייסבוק – אנשי תאגיד השידור הם שמאלנים"

ההתבטאות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד, גם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים וגם אפליה פסולה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם צאת השבת, יפנו היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את חוקיות מעשים אלה
איתי גדסי No Comments on ח"כ ביטן: "בדקנו בפייסבוק – אנשי תאגיד השידור הם שמאלנים"

ח"כ דוד ביטן: " אציג מחר בתקשורת הודעות הפייסבוק של עובדי התאגיד הציבורי שיעידו שהם שמאלנים ופועלים נגד רוה"מ ונגדי" • "לא אשתתף הערב בעצרת לזכר רבין כי זה לא היה רצח פוליטי, פוליטיקאים לא רצחו אותו"

צילום: Miriam Alster/Flash90
ההתבטאות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד, גם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים וגם אפליה פסולה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם צאת השבת, יפנו היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את חוקיות מעשים אלה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בראיון לעיתונאית נחמה דואק ב'שבתרבות'.

באירוע שבתרבות בחולון בהנחיית העיתונאית נחמה דואק השתתף יו"ר הקואליציה ח"כ דויד ביטן והתייחס להתנהלות הממשלה בנושא שידור התאגיד הציבורי. יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, יצא היום בחריפות נגד ראשי התאגיד הציבורי, והצהיר, שבסיומו של תהליך התייעצות ודיוני וועדת המנכ"לים שהקים ראש הממשלה, התאגיד ייסגר. ביטן שלף מכיס חולצתו פתק כתום, שעליו צוינו שמותיהם של עובדים ובכירים בתאגיד: "מדובר באנשים שמאלניים באופן מובהק הם רוצים לממש את האג'נדה שלהם בראשות החדשה במימון של הציבור. עקבנו אחרי הודעות הפייסבוק שלהם. מחר אציג לתקשורת את מה שהם פרסמו. הם שכרו מכספי הציבור לוביסטים שיילחמו נגדי ונגד רוה"מ. הם יצאו נגדי ואפילו רשמו עליי שאני שמן. איך זה קשור? המאבק שלי הוא מאבק ציבורי נכון שתלוי בסופו ברוה"מ".

באשר לשאלה האם ישתתף בעצרת לזכר יצחק רבין ז"ל הערב: "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממונת על ידי כספי המדינה בהחלטת ממשלה. לא אהיה הערב בעצרת. רצח רבין זה לא רצח פוליטי. מנסים לצייר כאילו הפוליטיקאים רצחו אותו".

נתניהו השתמש בך וזרק אותך, איך זה מרגיש? "זו שטות גמורה. אני נלחם על עמדות הליכוד ולא מצפה לקבל פרס" השיב ביטן.

בהתייחס לטענה שהוא פועל ממניעים עדתיים של אשכנזים מזרחיים ענה ח"כ ביטן: "יש ניסיון ליצור חוסר לגיטימציה לדבריי. אני לא סלאח שבתי. אני בז לכל מה שאומרים. זה ספינג מגעיל של עיתון הארץ שמבחינתי הוא לא עיתון ואני שוקל להגיש נגד העורך תביעה. נמאס לי ממנו".

באשר לאיום הבחירות  של רוה"מ בעניין התאגיד אמר: "העיתונות והתקשורת מתעסקים בנושא כל היום בצורה אובססיבית תוך כדי ניגוד עניינים מובהק. התקשורת באה בגישה סובייטית. נלחמת על עצמה ורואה במלחמה על התאגיד כדבר הכי חשוב באופן אובססיבי. אנחנו לא מפחדים מהתקשורת. אתם ממשיכים בשקרים הלוך וחזור. המפרק שנמצא היום הוא יחליט מי יחזור לעבודה. יש הבדל בין 200 עובדים ל1000 עובדים בני 50 פלוס שגם להם צריך לדאוג".

לגבי ההאשמות כלפיו בהיבט העדתי : "האשימו אותי ב"הארץ" שאני יוצא נגד אשכנזים בגלל שאני מרוקאי בגלל שטעיתי בשם. יש לי בעיית זיכרון שמות".

מה עשית בזה? כי אותם שמאלנים יישארו בסוף בראשות השידור?

"זה לא משנה שהם שמאלנים. השאלה האם הם רוצים לממש את האג'נדה שלהם. בראשות השידור יש פיקוח"

האם יהיו בחירות בקרוב?

"רוה"מ ביקש  מממני להוריד להבות. אין לי כלום נגד כחלון. הסיבה שיכול להיות שנלך לבחירות היא כי אי אפשר לפתוח דגלים כל היום. כחלון הוא לשון מאזניים בממשלה ובקואליציה ואם הוא יתנגד כל הזמן הוא לא יאפשר לליכוד לקדם דברים. אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה. אם נעבור את החודש הקרוב, בנושא אמונה ובנושא התאגיד, לא יהיו בחירות".

ארגון העיתונאים: ״נפנה ליועץ המשפטי לממשלה"

ארגון העיתונאים מסרו בתגובה לדברי ח"כ ביטן כי יפנו ליועמ"ש לממשלה שיחקור את חוקיות המעשים החמורים שמשתקפים מדבריו של חה״כ דוד ביטן״

בארגון העיתונאים אמרו כי "ההתבטאות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, והמעשים החמורים שהיא משקפת מהווים חציית קו אדום. זו גם פגיעה בפרטיות של עיתונאי התאגיד, גם ניסיון מקארתיסטי לתייג עיתונאים ולהלך עליהם אימים וגם אפליה פסולה על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם צאת השבת, יפנו היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את חוקיות מעשים אלה".

יו״ר סיעת מרצ, אילן גילאון, על דברי יו״ר הקואליציה ביטן על עובדי רשות השידור : ״הממשלה מאמצת שיטות של השטאזי.״

גילאון אמר את הדברים בהתייחס להודאתו של ביטן כי נערך מעקב אחר עמודי הפייסבוק של עובדי תאגיד השידור הציבורי החדש, וכי נתגלה כי הם ״שמאלניים״, לדבריו: ״מרגע שסרה הבושה מפרצופו של נתניהו, הוא ואנשיו לא בוחלים בשיטות בזויות כדי להתנכל לתאגיד ולעובדיו. אלה המדברים כל היום על הצורך במשילות, עוסקים כאחרונים התגרנים בחיפוש בדלי הזדמנויות להסית ולהלך איימים על עיתונאים.״



0 תגובות